Facing a task unfinished ーまだ終わっていない1つの使命に向かってー

語り伝えよう 山を越え 谷越え。 伝え続けよう 主は救いのために来られた!

主は私の救い The LORD is my salvation

"The Lord is my salvation"

アイルランド人の夫婦が、聖書に書かれていることばを基にして作った賛美です。主は、暗闇に輝く光です。

 

 

         私の負債は支払われた。

            勝利を勝ち取った。

              主は救い。

 

www.youtube.com

 

歌詞

The grace of God has reached for me

神の恵みが私に届いた

And pulled me from the raging sea

そして荒れる海から私を引き上げた

And I am safe on this solid ground 

そして私は堅い地面の上で安らいでいる

The LORD is my salvation

 主は私の救い

 

I will not fear when darkness falls 

闇が来ても、私は恐れない

His strength will help me scale these walls

彼の力は私にこれらの壁を登らせる

I'll see the dawn of the rising sun

朝日は上り、夜明けを見る

The LORD is my salvation

 主は私の救い

 

*

Who is like the LORD  Our GOD

だれが、主、私たちの神のようだろうか

Strong to save faithful in LOVE 

愛のうちに真実を守る強い御方

My debt is paid

私の負債は支払われた

and the vivtory won

そして勝利を勝ち取った

The LORD is my salvation

 主は私の救い

 

My hope is hidden in the LORD 

私の望みは主のうちに隠されている

He flow'rs each promise of HIS WORD

彼は彼のことばのすべての約束を花咲かせる

When winte fades I know spring will come

冬が過ぎれば、春が来ると私は知っている

The LORD is my salvation

主は私の救い

 

In times of waiting times of need

必要を待ち望むとき

When I know loss when I am weak

失うとき、弱いとき

I know HIS grace will renew these days

彼の恵みはこれらの日々を新しくすることを知っている

The LORD is my salvation

 主は私の救い

 

*

 

And when I reach final day

そして、終わりの日が訪れるとき

HE will not leave me in the grave

彼は私を墓に置き去りにはしない

But I will rise HE will call me home

むしろ、私はよみがえり、彼は私を家に呼ばれる

The LORD is my salvation

主は私の救い

 

*

 

Glory be to God the Father

父なる神に栄光があるように

Glory be to God the Son 

御子なる神に栄光があるように

Glory be to God the Spirit

聖霊なる神に栄光があるように

The LORD is our salvation

主は私たちの救い

The LORD is our salvation

主は私たちの救い

The LORD is our salvation

 主は私たちの救い